Morgen is het zover! - Reisverslag uit Leusden-Zuid, Nederland van Ingrid Berendse - WaarBenJij.nu Morgen is het zover! - Reisverslag uit Leusden-Zuid, Nederland van Ingrid Berendse - WaarBenJij.nu

Morgen is het zover!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 April 2014 | Nederland, Leusden-Zuid

Al jarenlang wilde ik een keer naar een land buiten Europa, om daar vrijwilligerswerk met kinderen te doen. Zuid-Amerika heeft altijd al mijn interesse gehad. De cultuur, de bevolking, de taal, maar zeker ook de prachtige natuur spraken mij erg aan. Toen ik een tijdje geleden een aflevering van ‘Het mooiste meisje van de klas’ zag, hoorde ik voor het eerst van Stichting Villa Ticca in Ecuador. Dit project heeft mij niet meer losgelaten en nu ik de kans kreeg om er daadwerkelijk naartoe te gaan, heb ik die kans dan ook met beide handen aangepakt.
De afgelopen maanden heb ik ontzettend naar deze reis toegeleefd. Vooral de laatste paar weken kwam het allemaal steeds dichter bij. Dit is de eerste keer dat ik in m’n eentje zo’n verre reis ga maken en als ik eerlijk ben, vind ik dat dan ook best een beetje spannend. Ik heb er ook heel bewust voor gekozen om niet zo heel lang weg te gaan. Dan kan ik er een beetje aan wennen en wie weet dat ik dan in de toekomst wel voor een langere tijd weg zal gaan.

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van de voorbereidingen. Ik moest mijn vlucht boeken, mijn vaccinaties halen en mijn lijstje met dingen die mee moeten, leek eindeloos te zijn. Iedere keer als ik dacht dat ik alles nu wel bij elkaar had, bleek er toch nog iets te zijn dat ik over het hoofd had gezien. Of dan kreeg ik plotseling een handige tip van iemand. Bij elkaar heb ik heel wat keren door de stad gelopen om alles te verzamelen. Langzamerhand kon ik steeds meer van mijn lijstje afstrepen. Vanavond ben ik zelfs nog even naar de supermarkt geweest om de laatste Lotus koffieleutjes, stroopwafels en Wilhelmina pepermunt in te slaan.
Een maand voor vertrek heb ik de andere vrijwilligers ontmoet die ook naar Villa Ticca gaan. We hadden al een tijdje mailcontact en het leek ons heel leuk om elkaar al voor vertrek even persoonlijk te ontmoeten. Het was een hele gezellige avond en ik vond het veel leuker om ze nu al even gezien te hebben, dan wanneer je elkaar pas op het vliegveld of in Ecuador zelf ontmoet. Een ding was zeker, we keken er allemaal enorm naar uit.
Ook is er een paar weken geleden nog een kennis van mij op bezoek geweest. Zij was net terug uit Ecuador. Het was zo leuk om met haar te praten en al haar enthousiaste verhalen te horen. Zij gaf mij bovendien ook nog eens hele handige tips waar ik tot nu toe al veel aan heb gehad. Bovendien kon ik, na het horen van haar ervaringen daar, echt niet meer wachten totdat het zo ver was.

Morgen om 10.05 vertrekt mijn vlucht naar Quito. Papa en mama zullen mij naar Schiphol brengen. Mijn vlucht zal zo’n 10 uur gaan duren. Het is in Ecuador 7 uur vroeger dan in Nederland, dus ik kom dan ongeveer om 13.00 lokale tijd in Quito aan. Daar worden ik en de andere vrijwilligers opgehaald en dan zullen we naar het eerste hostel gebracht worden.
Ik heb er enorm veel zin in en kan niet wachten totdat het zover is!

Hopelijk tot het volgende reisverslag. ;-)

Liefs,
Ingrid

  • 25 April 2014 - 22:08

    Margriet Velner:

    Oohhhh ik ben zo jaloers! Heeeeel veel plezier daar en ik kan niet wachten op je verhalen! Liefs, Margriet

  • 25 April 2014 - 23:01

    Esther:

    Hey Inge,

    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Ze zullen een goeie aan je hebben daar!
    Hopelijk is het wat je er van verwacht, en meer!
    Liefs Esther

  • 26 April 2014 - 00:14

    Renate:

    Hey Inge,
    Maak er een mooie tijd van, jou tijd, waar je zo naar toegeleefd hebt!
    Belangrijkste is dat je geniet !
    Liefs Renate

  • 26 April 2014 - 01:39

    Fleur Lumens:

    Ingrid,
    Heeeel veel plezier daar en geniet ervan!
    xx Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Ik ga drie weken naar Ecuador om vrijwilligerswerk te doen bij stichting "Niños de Waita Ticca". Ik heb dit blog aangemaakt zodat ik iedereen die het leuk vindt, op de hoogte kan houden van mijn reis. Tijdens mijn verblijf in Ecuador zal ik dan ook proberen om regelmatig een reisverslag te schrijven.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 5670

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Spaanse les in Nicaragua

26 April 2014 - 18 Mei 2014

Vrijwilligerswerk in Ecuador

Landen bezocht: