Vrijwilligerswerk in Ecuador - Reisverslagen van Ingrid Berendse - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Ecuador - Reisverslagen van Ingrid Berendse - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Ecuador

Eind april ga ik drie weken naar Ecuador om vrijwilligerswerk te doen bij stichting “Niños de Waita Ticca”. Deze stichting heeft een kinderopvang genaamd ‘Villa Ticca’ op twee verschillende locaties. In Villa Ticca worden 150 kinderen in de leeftijd van 0-12 jaar opgevangen en ondersteund. De kinderen komen uit hele arme gezinnen. Ze krijgen onderwijs, verzorging en eventuele medische en psychische hulp.
De eerste week zal ik vrijwilligerswerk gaan doen bij Villa Ticca in Quito, de hoofdstad van Ecuador. De tweede week zal ik dan naar Peguche gaan, een dorp meer noordelijk gelegen in Ecuador. Hier heeft Villa Ticca een tweede kinderopvang. Ook hier zal ik een week als vrijwilliger aan de slag gaan.
De laatste week van mijn reis ga ik naar Puerto Lopez, een plaats aan de westkust van Ecuador. Hier heb ik tijd om meer van de omgeving van Ecuador te zien. Ook gaan we een dag naar Isla de la Plata, een klein eiland voor de kust van Ecuador.
Mijn vlucht vertrekt op zaterdag 26 april om tien uur ’s ochtends. Ik kijk er echt ontzettend naar uit en kan niet wachten totdat het zover is!